Intézményünk 2025.03.24. és 2025.03.28. között tizedik alkalommal regisztrált és vett részt különböző projektekkel a Digitális Témahéten. Az általános iskolában 16 osztályban irodalom, digitális kultúra, angol nyelv, környezetismeret, rajz, ének és osztályfőnöki órákon valósultak meg a projektek.

Alsó tagozatban magyar irodalom órákon mesefeldolgozás történt digitális eszközökkel, interaktív feladatmegoldásokkal: digitális tábla, iPad és számítógép, valamint LEGO eszközök segítségével.
Az 1.a osztály irodalom órán az olvasás gyakorlásához a fejlesztelek.hu oldalról készítettek feladatokat iPaden. Robotika órán békát építettek és programoztak a gyerekek.
Az 1.b osztály Az égig érő paszuly c. mesét dolgozta fel Wordwall feladatokkal, rajz és technika órán tovább folytatták a mese feldolgozását, képregény, báb és plakát készült.
Az 1.c osztály tanulói Iped-en készítettek illusztrációt Az égig érő paszuly c. meséhez.
A 2.a osztály Mátyás mesék közül A Mátyást megvendégelik című mesét dolgozta fel ppt segítségével projektmunkában. Ipad-en, digitális táblán oldottak meg a gyerekek feladatokat (Learningapps, Wordwall). Mátyás királyról gyűjtőmunkát végeztek. Vizuális kultúra órán illusztrációt, képregényt készítettek a meséhez, illetve a LEGO story starter-t használva megépítették páros munkában a meséből kiválasztott részeket, melyeket bemutattak egymásnak saját szavaikkal , fejlesztve ezzel szóbeli kommunikációjukat.
A 2.b Csukás István: Sün Balázs c. meséjét dolgozta fel. A meséhez kapcsolódó feladatokat közösen dolgozták fel Wordwall és Learningapps segítségével.
Néztek a sünök életéről szóló dokumentumfilmet és meghallgatták Gryllus Vilmos: Szúrós gombóc c. dalát. Rajzóra keretén belül képregényt készítettek, technika órán pedig síkbábokat, melyek segítségével el is játszották a mesét.
A 3.a osztály a Kolozsvári bíró mesét dolgozta fel, iPaden készítettek feladatokat.
A 3.b osztály is Mátyás mesékből készített projektfeladatokat.
A 3.c osztály Az internet veszélyeiről kisfilmeket nézett és beszélgettek a témáról.
A 4.a osztály a Mátyás király mesét / mondát dolgozta fel, és a feldolgozást öntötték képregénybe amit digitalizáltak. A mesefeldolgozás során Sutori óravezetést használtak, kiegészítve Wordwall ésLearningApps feladatokkal.
A 4. b osztályosok Learningapps és Wordwall feladatokat készítettek magyar, matematika és környezet tantárgyakhoz. A gyerekek beolvasták a táblán kívetített QR kódot iPad segítségével.
Az 5.b osztály osztályfőnöki óra keretében a biztonságos internethasználatról beszélgettünk. A beszélgetésekhez felhasználtuk a Saferinternet Magyarország csatornáján elérhető videókat. Angol nyelvi órákon az online nyelvtanulás lehetőségeivel ismerkedtek. A 3.a és a 6.a évfolyamos tanulókkal a tankönyvekhez biztosított online tanterem nyújtotta lehetőségeket próbálták ki. A nyolcadik évfolyamosokkal megismerkedtek a Kréta alkalmazáson keresztül elérhető Xeropan programmal.
Digitális kultúra órákon a 3-6. évfolyamosok az akvárium élővilágát rajzokkal és képekkel és animációval elevenítették meg 3D Paint rajzolóprogramban, videókat is készítettek. Scratch programban programozták az akvárium állatait.
Középiskolai diákjaink az „Adatvédelem a mindennapokban” projektet dolgozták fel játékos és interaktív módon tanulták meg az adatvédelem mindennapi fontosságát. A szituációs játékokban megtapasztalhatták, milyen veszélyekkel jár a túl sok személyes adat megosztása a közösségi médiában, és milyen hatása lehet egy gyenge jelszó választásnak. Megoldásokat kerestek arra, hogyan előzhetőek meg az online visszaélések. A filmek elmélyítették eddigi ismereteiket, segítettek felismerni a visszaéléseket, és megoldásokat kínáltak ezek kezelésére.
Egy lépést tettünk a biztonságosabb digitális jövő felé.
Tanulóink szerették a Témahetet, lelkesen, együttműködően vettek részt a digitális feladatokban.
További képek a Galériában.





